onsdag 9 februari 2011

AXA Stockholm Triathlon 2011 - a.k.a. Del 2!

Jajamensan! Nu händer det igen!

Jag visste direkt när jag sprang i mål förra året att jag ville göra det igen. Jag har funderat på att göra olympiska men två anledningar har fått mig att välja sprint i år igen:
1) Eftersom jag fick såna problem med benet vill jag inte riskera att behöva avstå från triathlon om jag får problem igen. Har jag sprungit det med benhinneinflammation en gång kan jag göra det igen - dock inte någon längre distans.
2) Jag har fått min goda vän Malin att göra det med mig! Hennes första tävling av det här slaget och jag är mycket exalterad över att hon ska med.

Jag är så jävla taggad. Jag har haft "uppehåll" ett längre tag. Tja, typ sen triathlon då jag sabbade benet. Eftersom jag inte kunde springa blev jag sjukt deppig och stod och trampade i min nemesis trappmaskinen i tre månader. Jag har försökt att uppehålla någon typ av träningsmoral, men det har gått sådär.

Men efter jul, två veckor i Thailand, tre veckors dunderförkylning/maniskt snaskätande är jag tillbaka! Och idag gjorde jag det... Jag sprang för första gången på ett halvår utan att få ont! Jag var så lycklig att jag log på löpbandet!
Körde ganska lätta intervaller a 1.10 löp och 0.20 vila x15 på 11,5 km/h.

Jag har för övrigt kommit på det bästa konditionsträningspasset: trapplöpning. Inte den fåniga maskinen, riktiga trappor. Jag har typ 82 trappsteg i trapphuset tror jag, och as vad jobbigt det är att ta 10 intervaller, jag kryper nästan de sista våningarna redan på sjätte intervallen. Jag skulle helt klart göra detta pass till en vana om det inte vore för en sak: träningsvärken i vaderna. It's no joke. Ni vet ju att jag älskar träningsvärk, och det är inte det som är problemet, det är vad det innebär: fat mans calfs. Skitstora vader, som en fet människa som gått ner mycket i vikt, men man ser på vaderna att de har burit på en jävla massa kilon en jävla massa år. I... don't... want... the fat mans calfs...

Så jag håller mig till gymmet. Jag och Malin har anmält oss till en crawl-kurs i Eriksdalsbadet också, vi får se om vi blir antagna. Det ska definitivt bli mer seriöst i år, nu ska jag sikta på 1.30, alltså en förbättring med ca 25 minuter.

TANTRUM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar